4 december 2009

MusikFoto...

MusikFoto 36 - Ej engelsk/svensk. Hmm..intressant tema. Skall bli kul att se vad alla deltagarna hittar på till detta tema. Jag väljer ett foto av en "Fallen ängel" som jag fann i Greenwich Village och mitt låtval till den blir "Dominique" med en annan, åtminstone på 60-talet, delvis "fallen" ängel nämligen "Soeur Souirire" -"Den sjungande nunnan". Njut av denna, i mitt tycke, lite läckra schlagerdänga med religiös touch!



Glöm nu inte att lyssna in de andras bidrag!!

6 kommentarer:

marie sa...

har inte hört den låten =)
kul...

Lairama sa...

Vad roligt! Den låten har jag inte hört på evigheters evigheter. Nu blev jag på riktigt riktigt bra humör.
Tack :)

Marie sa...

Nytt för mig, men jag gillar den. Glädjespridande :-)

Anette sa...

Ja, just det.........den där låten! Den kommer jag ihåg. Det är kul med musikfoto så många minnes som kommer fram! Änglar gillar jag så fotot var jättefint. /Anette

Anna tassar in.. sa...

Helt makalöst underbart...jag hade nästan glömt den underbara låten..himmel vilken tur att du påminde mig..mmmm så rooligt.Jag svimmar nästan..

Mia sa...

Åh jisses, det var länge sen jag hörde den! Nostalgi!!! *L*