27 april 2009

"Back in buisness" med stöldgods...

Efter en tids uppehåll gör jag nu comeback med en "stulen lista". Har varit så trött på bloggen en tag men kände nu ett sug efter att dela med mig av mitt fantastiska liv!! Vi mjukstartar med listan för att Ni åter skall få ett grepp om min fantastiska personlighet ifall Ni glömt! Väl Bekomme!!

Vad gjorde du kl 8 i morse: Satt på jobbet-morgonsamling.
Vad gjorde du för 15 minuter sedan: Drack juice och kollade klockan.
Det sista du sa högt: "Ring mig om en stund så jag får höra hur det går!"
Vad var det senaste du köpte: En lövsug/-blås som komprimerar löven. Bensindriven.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Vit.
Vad är det för väder hos dig just nu: Vår med högsommarvärme. Temp kl.23.00 är 13,1 grader varmt!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Njaä! Attraktion ja men kärlek växer fram!
Sover du tungt: Ibland men alltför sällan!
Drömmer du mycket: Japp!
Mardrömmar: Det händer!
Vilket ämne var roligast i skolan: Religion och svenska.
Trivs du med ditt jobb: Fantastiskt att var kurator i palliativ vård!
Favoritklädsel: Jeans.
Favoritlåt just nu: Hm.."Snälla, snälla, snälla! Om jag slipper se Caroline a.U.
Vad ser du om du tittar åt höger/vänster: Vänster-fönster, blommor pch kolsvart trädgård. Höger-dörren in till köket.
Vad gör dig glad just nu: Våren, och min sambo, min hund och mina bonusbarn.
Höger- eller vänsterhänt: Höger men kan faktiskt skriva med vänster också! Fast inte lika snyggt!
Humör just nu: På topp men är trött.
Klädsel just nu: Långärmad tröja och joggingbyxor.
Musik just nu: Radion P3 som mumlar i bakgrunden.
Sommarplaner 2009: 4 veckors semester hemma i trädgården. Sambon skall arbeta.
Hur många kuddar sover du med: 2 ihopknölade, travade på varandra.
Spelar du nåt instrument: Japp, trumpet, gitarr och pyttelite klaviatur!
Morgon- eller nattmänniska: Utpräglad NATT-människa. Avskyr mornarna, vill bara sova!
Vilka är viktigast för dig? Min lilla familj, sambo och 2 bonusbarn, min hund plus några till!
Bio eller promenad: Hmm bio eller promenad, bio eller promenad??? Bio!
Är du kittlig: Extremt!
Snarkar du: Ja tyvärr. En plåga för min omgivning!
Stjärntecken: Vattuman.
Äckligaste insekten: Spindlar av alla de slag mest de stora!
Vad vill du jobba som? Nöjd med mitt jobb som kurator, fast ibland vill jag jobba som trädgårdsmästare. Tyst, lugnt och ensamt!
Stökigt eller städat? Städat.
Vad gör du om du får hicka? Doppar huvudet i en spann 3 ggr, tar upp det 2 ggr. Effektivt!
Vad längtar du mest efter just nu? Semester, vila och semester och att trädgårdsarbetet blir klart!
Hur svarar du i hemtelefonen? Jag lyfter på luren och säger Pia!
Hur svarar du i mobiltelefonen? Jag trycker på den gröna knappen och säger Kurator Pia!
Antal timmar sömn inatt? 5-6, sover oroligt/dåligt antagligen pga snarkandet!
Sov du ensam? Nej!
Vem sov hos dig senast? Min sambo.
Vad ser du fram emot? Sommar och att få båten i sjön. Sol och bad. Snorkelresa till nåt vackert ställe!
Vad vill du ha just nu? Vatten, Grymt törstig.
Vem längtar du mest efter? Hmm vet inte om jag längar efter någon.
Vilken buss åker du oftast? Ingen nu för tiden!
Vilken årstid är det nu? Vår/Högsommar.
Anser du dig själv snygg? Oh ja, kolossalt!
Har du varit kär? Japp!
Är du kär nu? Absolut!

1 kommentar:

Camilla sa...

Ring mig när du får hicka nästa gång....jag vill se din övning!!!
Camilla