28 december 2008

Ett kärt "återseende"...

Häromdagen fick jag ett mail som gjorde mig så häpen ( nu är jag där igen!) att jag bara satt och glodde in i skärmen en lång stund. Jag fattade "nada"! En mycket gammal och kär väninna hade hittat mig! Även om jag vet att internet är en guldgruva för att hitta människor så hade jag väl inte trott att någon, i det här fallet du kära K., skulle lägga ned tid och kraft på att "googla mig"! Skickade iväg ett kort mail som svar. Efter några dagar dyker ett långt och underbart fint mail in i min inkorg!!
Det är ofattbart länge sedan vi hade kontakt. Dina barn är vuxna, i princip, dom var "pluttar" då! Kära nån så fort tiden går! Måste bara sätta in ett klipp med den äldste "plutten" Adam. Så lik sin far så jag får rysningar! Ville egentligen haft ett klipp med bara Adam men hittade inget. Gossen har åkt jorden runt på 60 dagar i "Earthrace". Kolla in den skäggige unge mannen som skojar med sina kompisar!

Kära, rara lilla K. ditt mail var så underbart roligt att läsa och snart kommer mitt svar. Jag behöver bara lite tid på mig för att samla mig och koncentrera mig. Det som händer, i alla fall mig, när någon man inte haft kontakt med på länge hör av sig är att minnensbanken öppnas på vid gavel. Minnena strömmar ut som "vilda kalvar på grönbete". Det är helt otroligt så mycket tankar och känslor som väcks.
Har Ni mina läsare råkat ut för något liknande?? Berätta!

3 kommentarer:

Cicki sa...

Ja, faktiskt. Dessutom var det långt före internet. Jag hade varit med i Aftonbladet på sista sidan där de har fem som ska uttala sig om något. En gammal klasskamrat hade sett det där och letade reda på mig. Så jag fick ett brev från Singapore där hon bodde då. Brevet hade mitt namn på framsidan och på baksidan hade hon skrivit att hon visste att jag jobbade på ett familjeägt cafe i Sundsvall. De uppgifterna kom fram på texten i Aftonbladet. Jag bodde inte längre kvar på min födelseort där vi gått i skolan. På det hittade posten mig. Vi brevväxlade i många år. Tyvärr tappade vi kontakten igen och nu kan jag inte hitta henne. Jag vet att hon är skild så förmodligen är hon omgift med nytt efternamn.

Pia sa...

Ja, tänk ändå så liten världen är ibland. Trist att ni tappade kontakten igen!! Du får väl "googla" henne på nåt vis!! Gott Nytt År på dig!!

PD sa...

Jo du pia jag har faktiskt skrivit om det också.
Inlägget heter En resa i tid och rum eller bara ett kärt återseende publicerat 17 augusti 2008 på Rapport från en spyhink.
Och jag vet plötsligt tycker man att tiden har stått stilla.
PD.