17 december 2008

Mörka Medeltiden "goes retro"?...

Jaha, då var det dags att bli upprörd igen!! Läser som bekant alltid nätupplagan av Aftonbladet. Idag fann jag 2 inslag/artiklar som gav mig kalla kårar.

Mörka medeltiden "goes retro" 1.
Onsdag kväll 19.52 står det överst 12-åring inlåst - i en månad!
Han fick bara komma ut för att gå på toaletten och han fick en frukt ibland. Föräldrarna menar att det var enda sättet eftersom han har diciplinproblem och inte ville gå till skolan! Hur tänkte dom då? Hur skulle han kunna gå till skolan? Han var ju inlåst! Jag ställer mig frågande inför deras försvar och inga barn förtjänar arrest p.g.a. skolk och trots. Det är barnaga, pennalism och sadism på hög nivå som dessa föräldrar utövar.

Mörka medeltiden "goes retro" 2.
Lyssna och titta noga på detta TV-inslag om föräldrarna som namnger sina barn med otroligt stigmatiserande namn! Faderns förklaring är ju enastående!

1 kommentar:

Anonym sa...

Herre min gud, vilken man........ man blir mörkrädd.