13 december 2008

FotoTri33 den 14:e december..

"Natten går tunga fjät, kring gård och stuga..."sitter beredd här på nattkröken. Väntar ivrigt på att få den nya FOTOTRI33 utmaningen. Vad skall det bli?? Lucia? Advent? Glögg? Snö? Ihåligt? Bakochfram? Lodrät? Bokstäver? Lyra? Konstigt det där att jag alltid tror jag skall komma på temat i förväg! Kolossalt omnipotent människa, eller?
Får jag be om absolut största möjliga tyyyysssstnnaaaad! Det blev NATURLIGT RUNDA FORMER! Jag börjar faktiskt med att kolla i arkivet!! Kanske byter jag ut under veckan. Först och sist 2 bilder tagna vid sjön, vid olika tidpunkter, solnedgång och en gråmulen dag med en reva i himlen. Mittenbilden ett kaninhål som min hund jagade ifatt!

44 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kan jag annat säga än att den första bilden är helt magisk. Min absoluta favorit :)

Jo sa...

Jättefina bilder! Jag gillade också den första bäst!

Anonym sa...

Jag gillade den första bilden bäst, den var riktgit fin.

Anonym sa...

Det är kul att fantisera lite, om vad trissen ska innehålla.
Den övertsta bilden är så underbart vacker. Den sista har också sin charm.
Härliga bilder helt enkelt!!

Anonym sa...

Min favorit är den sista, men kaninhålet var mer oväntat och kul!/eva b

Anonym sa...

Hej! otroligt fina fotografier på temat runda former.
Ha en bra söndag / Anna-Carin

Anonym sa...

Vilka bilder! Så vackra, ja, inte kaninhålet kanske, men den var kul! Sista bilden blir min favorit! Ha en härlig vecka i julstressen! /Anette

Anonym sa...

Sista bilden var riktigt härlig och trolsk. Den får min röst.
Ha fino dag//Ina

Anonym sa...

Vackra bilder, den sista blir min favorit för det finns en sådan magisk stillhet just i den bilden

Anonym sa...

Ojojoj vilka vackra bilder du har tagit!! Bild 1 & 3 blir favorit för mig.....kan inte välja en av dom eftersom båda är helt underbara!!

Paula sa...

Svårt att välja men sista bilden blir min favorit.. Jätte läcker

Anonym sa...

http://bilderurlivet.rular.se/blogg/aards.html, du har fått en från mig...
Sedan alla 3 very runda, men nummer 1 blir min favorit. Ha det så bra.

Veronica sa...

Som en boll kommer jag till...
Runda fina bilder och nr 1 blir min favo!!
=)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Första bilden blir min vinnare!
/E-L

Anonym sa...

Första och sista bilden är helt underbara, så vackra. Kaninhålet var ett roligt inslag! :)

Ha det bra!

Della sa...

Fina bilder! Den sista rösta jag på för stillheten den förmedlar. Ha en bra söndag!

Anonym sa...

Jättevackra bilder. Ettan blev min absoluta favorit. Jättesnygg!!

Anonym sa...

Jättevackra bilder alla tre. Den första blir min favorit, så stämningsfull!
Kramis

Anonym sa...

Som vanligt tre vackra bilder! Men min personliga favorit blir helt klart den första för den var så otroligt vacker!
Ha en fortsatt trevlig helg! =) /maria_6909

annette sa...

Så UNDERBARA bilder alla tre, den första stack ut lite extra, blir min favorit!

Kram //annette

Anonym sa...

Naturlighet i sig är det vackraste och du har lyckats fånga den med din kamera.. gillar ettan allra mest om man nu ska tycka till:-)
Ha de gott i Adventstiden..

Anonym sa...

Härliga bilder hos dig! Jag fastnade också i tema solnedgång för säga vad man vill om solen, den är både rund och naturligt formad!

Bild nummer ett är min favorit!

Kerstin sa...

Härliga bilder alla tre. Min favorit blir den första. Oerhört vacker och nästan magisk. :)
Ha en fin advent.

Anonym sa...

Det var så lite så, enjoy. Kram

Allt möjligt och omöjligt sa...

Fina solbilder, svårt att välja så det får bli båda två.

Anonym sa...

Snygga runda former du hittat i naturen. Jag som är en solnedgångsmänniska gillar så klart din första bild. Soluppgångar är också ok, men det brukar vara så tidigt fast det kan förvisso vara sent också om man varit uppe hela natten. :D

Solen som skickar fram sina strålar på sista bilden är grymt bra och blir därför mina favorit. Detta tack vare diset som finns!
Vilken sjö är det du tagit vid??

Agneta sa...

Första bilden är underbar och min absoluta favorit dessutom får kaninhålet en bonuspoäng.

Anonym sa...

Inte lätt att välja men det blir nog bild nr 1.

Anna Hammar sa...

vackra bilder både ettan och trean men jag blir så nyfiken att se vem som gömmer sig i hålet så den får bli min favorit idag..

Anonym sa...

Wow! dina sjöbilder är helt fantastiska :)

Anonym sa...

Älskar den första bilden/marierox61

Jah Hollis sa...

Sådana kaninhål har vi gott om i Malmö där kaninerna förökar sig som, ja, kaniner. Den lite disiga solbilden tycker jag är extra fin. Skön stämning i den.

Anonym sa...

Åh, jag har inte hunnit med Fototriss idag - men det är ju ett intressant ämne, så jag får försöka hinna med det så småningom. :-)

Dina båda naturbilder bilr mina favoriter här - fast hundar och kaninhål kan vara väldigt KUL! ;-)

Ha en jättefin tredje advent!

Synnøve. sa...

Så fina bilder.
Njuter av alla tre.
Ha det gott och ha en fin avslutning på avdentsdagen.
Synne.

Anonym sa...

VIilka bra tolkningar på runda former! Min favorit blir den första bilden! Mycket vackert! Ha en fortsatt skön söndag!

Anonym sa...

Den första bilden är ruskigt vacker!!!!!!

Rajson sa...

En rolig och två så härligt stämningsfulla foton.
Solnedgångar är alltid lite magiska och samtidigt ngt sorgliga.
Ha en fortsatt skön kväll!

Anonym sa...

Superfina foton det första och sista, stämningsfulla naturligt mjuka bilder. Mittenbilden, ett kaninhål det är du nog ensam om idag.

Fint /Avsändare Margareta G

Anonym sa...

Bild ett så otroligt stämningsfull, nästan lite magi över det hela.Klar favorit, Boel

Anonym sa...

Tack snälla för din fina kommentar till min fototriss! :-) Hoppas att du får en superbra vecka! KRAM!

Emma sa...

Roligt med kaninhålet :) Men allra vackrast tycker jag nog din första bild var. Såg också i kanten att du med verkar gillar Simon's cat :)
Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Härliga bilder men den första måste bli min favorit

Hanna sa...

Vilka vackra och stämningsfulla bilder. Bild nr 1 är min favorit.

svartängel sa...

Den första bilden var otroligt vacker, den gav mig ro.