7 oktober 2008

Den slutgiltiga lösningen...?

Jag är bara tvungen att återkomma till ett av mina favoritteman idag. Ni vet, elräkningar, elbolag, nätavgifter, fri konkurrans, "välj elbolag-spara-pengar-bli blåst-hur-du-än-väljer" och allt annat som hör till!
Jag tror att de här grabbarna på bilden har hittat "den slutgiltiga lösningen" på alla bekymmer jag har kring elräkningen. Ideén är lika briljant som enkel.
Fyll en stor plastpool med vatten, bjud in andra "ängsliga elförbrukare" ni känner, köp några flak öl, billiga hot dogs och på med badkläderna. Sen hämtar ni elgrillen (alla vet ju hur mkt el den drar!) och ett bord. Koppla ihop grillen med förlängningsladden som ni kan låta flyta på nåt sätt i poolen (grabbarnas val kan man ju kopiera). Tjoa, tjimma, stimma och spralla allt vad ni kan. Ropa sen på nån snäll granne som kan sätta i den sista kontakten. Snabba er på att börja grilla, drick så många öl ni hinner, riv era elräkningar obetalda, jubla och var glada och sen...KABOOM....SWICSH....BRAK....Inga mer elräkningar...någonsin! Smart tycker jag! Vad tycker ni?

1 kommentar:

PD sa...

Mja numera har väl dom flesta jordfelsbrytare?
PD.