1 oktober 2008

Våldtäkt, Vårdchef, Vansinne...

Ibland tror jag att jag kommer att bli vansinnig av ilska och frustration. Jag läser tidningen varje dag på nätet och allt elände som finns på jorden fyller sida efter sida. På ett plan kan jag känna mig blasé och avtrubbad inför allt jag läser men så helt plötsligt står det något extraordinärt jävligt och jag spärrar upp ögonen, drar efter andan och håller på att brisera av vanmakt och ilska. Detta hände återigen idag.

I dagens nätupplaga av Aftonbladet ser jag följande rubrik: "Vårdchef våldtog utvecklingsstörd"! När jag läser artikeln, som ni för övrigt kan läsa i sin helhet genom att klicka på rubriken ovan, blir jag återigen både häpen och förstummad. En man, som arbetat på ett boende för förståndhandikappade och sedan blivit chef på ett annat hem, har utsatt totalt 4 unga kvinnor för våldtäkt, sexuellt ofredande och sexuellt utnyttjande. Och självklart nekar denna man till anklagelserna och menar att de unga kvinnorna utsätter honom för en "komplott". Han talar om att han "förargat" en av flickorna, han har ju skällt på henne och det skulle vara orsaken till att hon anklagar honom för övergrepp.
Vad FAN är det med folk??? Håller hela världen och mänskligheten på att bli galna. Den här mannen har ju dessutom hittat de perfekta offren att utnyttja och våldföra sig på. De är unga, förståndshandikappade kvinnor och jag misstänker att han resonerat som så att "det vet ju alla att där går ju inte hissen ända upp, så vad de säger kan man ju inte lita på. Alltså kan jag göra vad jag vill och kommer nån på mig kan jag bara blåneka och hänvisa till att flickorna är ju inte tillräkneliga och jag är en ärlig, hederlig, rättskaffens och klok man som inte behöver tvinga mig till sex och absolut inte av förståndshandikappade!
Fy för den lede, häng upp honom i kulorna och låt honom hänga där ett par år!!


Vi borde kanske införa stupstocken och skampålen igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

KÄRA PIA!!
Blev själv helt vansinnig när jag läste om vårdchefen igår.
Ska vi mosa honom tillsammans.
Kram Kerstin
PS.ÄLSKAR din blogg

Anonym sa...

Tack Kerstin! Du är bara bäst! Jättekram till dig och Ove!!
Och han skall mosas långsaaammmtt!Hahahahhahahahahahh

Anonym sa...

new

Anonym sa...

Stupstocken är för lindrigt för sådana idioter.
Men jag är emot dödsstraff, men jag är "mutbar"