8 juli 2008

Förenkla för andra, annat att förändra

Slank in på Coop Forum nu på morgonen. Snabbshoppade lite, i kassan lägger jag upp mina varor som vanligt. När jag sedan går fram till kassörskan för att betala tittar hon på mig med ett stort leende och säger: -"Tack för att du lägger varorna åt rätt håll, det underlättar så för mig". Tänk att en så simpel sak som att lägga varor med streckkoden åt rätt håll kan glädja en annan människa så. Jag är ganska förvånad måste jag tillägga, att inte fler upptäckt att den här "svåra vägen" både underlättar för kassörskan, spar tid och förenklar det egna shoppande.
Åh, det är så härligt att få gnälla om den här typen av i-landsproblem!!

En stund senare, på väg hem, ser jag en man gåendes med sin hund. Inget konstigt med den bilden förutom att han har sin hund i "kort koppel". Hunden har inget utrymme att kunna nosa eller röra sig fritt under promenaden. Kan absolut inte förstå vitsen med att ha hund, ta en långpromenad och inte låta hunden var som en hund skall vara, nämligen, fri, glad och nyfiket undersökande omgivningarna. Fy för alla knepiga hundägare man ser!!! Inför körkort på hund!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, inför lämplighetsintyg för hundägare. Det finns alldeles för många som behandlar sina vovvsingar illa! Känslokalla självupptagna narcissister är de!!

UPP TILL KAMP!!

Anonym sa...

ROLIGT att du kommit igång med skrivandet.
Spännande att läsa !
KRAM KERSTIN