25 juli 2008

Hon har kommit nu...

Jaha, nu har hon anlänt, vår nya fina bil. Efter mycket möda och kolossalt mycket "välsmort munläder" lyckades jag köpa detta underverk. Såg annonsen på Blocket i förra veckan. Bokade tid till i fredags. Bilen fanns i Växjö, en tripp på 11 mil ung. Dessförinnan hade vi gjort en lista med 6-7 olika annonser runt hela södra Sverige. Goda vänner, Anna, Maria och Åsa hjälpte till med goda råd. Även lilla Camilla fick vara delaktig i diskussionerna. Hihihihiih....
Väl framme i Växjö blev jag kallsvettig och fick omedelbart huvudvärk. Kolossalt många kunder och en stressad ägare med hustru som sprang fram och tillbaka med nycklar samtidigt som de pratade i sina mobiltelefoner. Solen stekte och svetten rann och jag förberedde mig på det värsta. Alltså inget betalt för vår gamla och tusen fel på den nya. Fick nycklarna i handen och snabbt iväg på en provtur med bilen. Kändes som om jag var ute och körde en "pansarvagn". Man sitter högt upp och bilen känns jättebred. efter en stund kändes det jättekul och jag for runt hela stan. Stannade också till och kollade funktionerna, missade en del visade det sig senare. Tillbaka till bilfirman, var nog iväg på provturen i 45 minuter! Nu följde ett schackrande utan dess like. Jag fick en del för den gamla bilen och försökte ordna till så att jag även skulle få en frontbåge med extrabelysning. Nix, det var såå dyrt. Som tur var hade jag kollat på "nätet" och visste var priserna låg. Talade om detta och då plötsligt kollade han upp detta och ringde en kompis. Slutade med att jag nästa fredag skall åka tillbaka och få bågen monterad på bilen. Snyggt jobbat av mig. När affären väl blev klar skulle bilen in i verkstaden för en sista genomgång och då bjöd ägarna mig på lunch inne i Växjö på en grekisk restaurang " Akropolis" som drevs av en libanes.

Körde sedan hem som i trans. Totalt slut och huvudvärken var nu infernalisk. Gissar på spänningshuvudvärk "a lá mucho". När vi sen tittade på bilen upptäckte jag en del småskavanker som jag redan ringt och påtalat för säljaren. Hoppas att han åtgärdar dessa i nästa vecka.
Premiärturen gick sedan till Åhus hundbad och resan kändes "kunglig"! Nu har vi allt det som vi önskat av en bil, nämligen AC, dragkrok, bra däck, comfort och snabbhet! Det ni!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

STORT LYCKA TILL! med den nya fina bilen.
Ni kommer att bli nöjda.
Kanske vågar ni nu köra mot Eslöv eller Sövde.
KRAM

favoritskötaren sa...

Vilken snygg bil.Stor och rymlig för Lisa också.