10 juli 2008

Äntligen semester..

Yes,yes,yes..äntligen lite ledighet. Nu ska jag ägna mig helt och hållet åt mig själv, min lilla familj, min kära trädgård och sova tupplurar i hammocken. Efter en lång och tuff vår och försommar ska jag nu njuta frukterna av mitt slit!! Yeah..som om jag vore ensam om detta, tänker ni, Ja, så känns det faktiskt, det är bara JAG som är värd semester i år. Alla andra kan jobba och göra sig förtjänta till nästa år.


Finns dock ett litet smolk i bägaren. Kanske inte så litet heller, förresten. Det stavas, V som i varm, A som i anfall, L som i ledvärk, L som i lidande utan dess like, N som i Niagarafallet, I som i intensiv hetta, N som i nervklen, G som i galen, A som i aggresiv, R som i rödbrusig!!! Som ni stavningskunniga förstått så talar jag om klimakteriets våndor. VALLNINGAR! I tid och otid drabbas jag av dess fasor. Mitt i en rond får jag slänga av mig kläderna och frenetiskt börja vifta med ett papper för att svalka mig. Detta väcker ju också alltid en viss munterhet vilket får mig att vilja "strypa" samtliga mina arbetskamrater och göra massaved av inredningen. Humöret åker berg och dalbana i en sån rasande fart att jag inte hinner med. Jag morrar, gråter, skrattar, mår illa, deppar och är liknöjd. Sen ett, tu, åtta stirrar jag apatiskt in i väggen. Ja, Herre Gud, så tröttsamt! Vem behöver semester med sol och värme när man är i klimakteriet???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hrm så det är det jag lider av??? Tycker mig känna igen alla symptomen, speciellt det där med massaveden ;-)

Kram

Anonym sa...

Kära Pia !
Kan trösta dig med att det finns hjälp att få.Njut av din ledighet.
Kram Kerstin