5 juli 2008

Tropisk hetta och urladdning

Jag tål inte hetta. Jag älskar värme. Idag var det 28,8 grader i skuggan. Jag vadade omkring i min egen svett. Städade och försökte tänka positivt: "Åhh så fint det blir när det är klart. Åhh så härligt det doftar av rengöringsmedlet!" Ja, ni förstår själva. I själva verket har jag nolltolerans på allt. Skriker, gormar och svär över dammsugarsladden som fastnar överallt, mattor som hindrar min framfart och svetten som dropper ned i ögonen. Min hund har tråkigt och jag vill bara lägga mig ner i en isvak! Dagen slutar med en het resa till Yngsjö havsbad - där det regnade och åskade.

Jag frös och gnällde givetvis över det!!
Konstigt det där att aldrig vara nöjd med saker som dom är. Vi hörs igen?


1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att snabeldraken har mage att jäklas med dig när du sliter så i hettan! Fy skam på den!!!!
;-)