6 juli 2008

Musiken i mitt liv...



Jag har alltid älskat musik. Jag kommer ihåg att jag redan som liten flicka (4-5 år) satt framför radion och lyssnade anddäktigt både på musiken och det som sades. Blev överlycklig när jag senare fick egen radio och en gammal rullbandspelare, satt med mikrofon framför radion och spelade in all fin musik jag hörde. När jag var ung 13 år fick jag köpa min första singelskiva. Det var Paul Revere and The Raiders ,"Mr Sun, Mr Moon". En sån lycka! Den hade ett trumsolo som jag älskade, ville så gärna börja spela trummor när jag hörde den men det fick jag givetvis inte för den "väna modern". Nej, trummor var för modernt och lät för mycket, jag fick därför börja spela trumpet på musikskolan istället! Ja, så det kan gå. Musik har alltid funnits och kommer alltid att finnas med i mitt liv. Förresten har jag singeln med Paul R. kvar! "Bucklig", repig och i princip omöjlig att spela, än mindre möjligt att urskilja musiken, men jag har den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra musik du valt och lagt in som videosnuttar ... men den där Leonar Cohen kunde du väl skrotat! Kraxar som en anka bara!!!
Snygg Layot du valt.
Kramen

Anonym sa...

Pia,
du vet väl att patti Smith kommer till Sthlms jazz festival?

Ses snart på Ullared!