2 september 2008

Medeljympa på landet...

Idag har vi varit på jympa för första gången här på landet. Vi blev medlemmar i Korpen och cyklade nu ikväll till en liten träningslokal inte så långt härifrån.
Vi kom dit straxt innan 18.oo och det fullkomligen "drösar" av "kärringar" som väntar på att bli insläppta. Medelåldern gissar jag låg på 45+ fast där var några yngre tjejer och faktiskt hela 2 män. De var nog 55+.
Ledaren var kort, satt och pratade oavbrutet. Skämtade och tramsade på bred dialekt. Jympan startade i lagom tempo och det kändes helt okej. Efter halva passet mattades min iver eftersom jag började känna av min rygg lite väl mycket. Kan inte säga att passet höll Friskis&Svettis standard men det var ändå helt ok!

Imorgon skall vi på Boxning, 60 minuter!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktiga ni är! Hoppas att min förkyldning snart lägger sig så jag kan komma iväg till gymmet jag oxå.